Oczywiście wszyscy zdajemy sobie sprawę, że ruch i ćwiczenia fizyczne działają na nas pozytywnie.

Poznając więcej benefitów płynących z regularnego wysiłku, na pewno zyskamy jeszcze więcej motywacji, by dbać systematycznie o nasze zdrowie.

Czemu Twój zdrowy kręgosłup zadba o Ciebie i o Twoje serce?

Ćwiczenia tego typu, pozytywnie wpływają na cały układ krążenia, zmniejszają ciśnienie krwi i skutecznie redukują ryzyko choroby serca. To idealna metoda, by zachować zdrowy styl życia lub na nowo swoje zdrowe życie uzyskać.

Ćwicząc na naszych wspólnych zajęciach, nie tylko poprawiamy naszą sylwetkę, jej elastyczność, wytrzymałość, mobilność (ruchomość), ale uzyskujemy przy tym prawidłowy oddech, poprawną pozycję ciała i równowagę.

Badania pokazują, że ćwiczenia w sposób znaczący mają wpływ również na nasze serce i cały układ krążenia. Poprawiają metabolizm i dzięki temu wszystkie substancje odżywcze, przyjmowane z pożywieniem, są znacznie lepiej wchłaniane przez nasz organizm.

Nasze serce jest najważniejsze, zwłaszcza jeśli z wiekiem chcemy pozostać niezależni, samodzielni i silni, aby sprostać wyzwaniom każdego kolejnego dnia.

Niestety, choroby serca są jedną z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci na całym świecie, a zwłaszcza w krajach wysokorozwiniętych.

Twój zdrowy kręgosłup jest jedną ze skuteczniejszych metod w walce z chorobami układu krążenia. Według badań z 2015 roku prowadzonych przez International Journal of Cardiology, już dwie sesje tygodniowo specjalnie dobranych ćwiczeń, mogą skutecznie obniżyć ciśnienie krwi.

By wspomóc ten proces, ćwiczenia Twój zdrowy kręgosłup są nastawione na płynny ruch przez całe trwanie zajęć, aby ułatwić cyrkulację i znacząco dotlenić organizm.

Badania wykazują, że kobiety w średnim wieku, które ćwiczyły zdrowy kręgosłup lub pilates przez 16 tygodni po dwa razy w tygodniu, straciły po 2,5 cm obwodu talii i bioder. Ich masa ciała nie zmieniła się znacząco. Oznacza to, że nastąpił zysk mięśni na rzecz utraty tkanki tłuszczowej.

Taka zamiana w strukturze ciała jest kluczowa dla prawidłowego ciśnienia krwi zwłaszcza, gdy nie została ona dokonana w sposób gwałtowny i obciążający ciało. Nowo powstała tkanka mięśniowa, nawet podczas spoczynku, będzie nadal skutecznie redukować nadmiar kalorii w organizmie.

Jakie są zalecenia, aby zredukować ciśnienie krwi i zadbać o prawidłowe funkcjonowanie całego układu krążenia?:

-rzucenie palenia

- utrata wagi

-regularna aktywność fizyczna

-zdrowe odżywianie

-redukcja soli w diecie

Pamiętaj dodatkowo, aby rozsądnie dobierać ćwiczenia jakie stosujesz. Wiele kontuzji niestety, powstaje na skutek zbyt szybkiego i intensywnego wejścia w aktywność fizyczną. Może zakończyć się to bólem kolan, dolnych pleców czy poważniejszym urazem.

Nasze ciała w dzisiejszych, siedzących czasach, nie są do końca przygotowane na mocny wysiłek jaki możemy spotkać na większości sal fitness czy w internecie.

Nasze mięśnie, które najszybciej adaptują się do zmian mogą dać radę, ale delikatniejsze struktury naszego organizmu, ścięgna, więzadła, kości, wzmacniają się w dużo wolniejszym tempie i to tu najczęściej dochodzi do urazu.

Czemu Twój zdrowy kręgosłup jest najlepszym wyborem?

Kontrola oddechu, świadoma praca, dbałość o technikę, tworzą tą metodę idealną i bezpieczną dla każdego. Korzyści z niej płynące, to też oczyszczenie z kumulacji stresu i emocji, poprawa samopoczucia, wyciszenie układu nerwowego, a wszystko to w jednym łatwo dostępnym miejscu, zawsze gdy tylko tego potrzebujesz.

Dbaj o siebie każdego kolejnego dnia, świadomie i rozsądnie, aby móc cieszyć się zdrowiem przez całe swoje życie.

Zwłaszcza teraz, gdy pierwszy miesiąc ćwiczeń jest ZA DARMO.

Serdecznie zapraszam Cię na wspólne zajęcia.

___________________________________________________________

Bibliografia:

https://www.cdc.gov/dhdsp/data_statistics/fact_sheets/fs_heart_disease.htm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25464462


Tagi: zdrowy kręgosłup, pilates, joga, pilates dla początkujących, rehabilitacja, fizjoterapia, pilates dla mam, pilates dla kobiet w ciąży, piates on line, ból dolnych pleców, mata, roller